ANNE DRASKOWITSCH

ANNE DRASKOWITSCH

Same
Same

Licht-Sound Installation 2018

DER DRANG NACH HARMONIE UND LOGIK. EIN RAUM WIRD SYMMETRISCH DURCH PHYSIKALISCH GUT UND SCHLECHT KONTROLLIERBARE MATERIALIEN WIEDERHOLT. JEDE HANDLUNG IM PROZESS ERFOLGT ZWEIMAL. BEI DEM SCHLECHT KONTROLLIERBAREN MATERIAL KANN, TROTZ IDENTISCHER VORAUSSETZUNGEN, WEGEN ÄUSSEREN EINFLÜSSEN KEINE EXAKT IDENTISCHE FORM ERZEUGT WERDEN. WIE IN DER NATUR. DAS KONTROLLIERBARE MATERIAL MACHT SYMMETRIEN MÖGLICH, WEIL ES IN SICH STABIL IST, WIE EINE ZAHL. BETRITT MAN DEN RAUM, BEFINDET MAN SICH IN FAST VOLLSTÄNDIGER DUNKELHEIT. BIS ZUM SCHLUSS DER TONSPUR, DIE VON RECHTS UND LINKS EINGESPIELT WIRD, KÖNNEN ALLE DETAILS VOLLSTÄNDIG ERKANNT WERDEN. ALLE FARBEN, MATERIALIEN UND TÖNE GLEICHEN SICH ENTWEDER DURCH SYMMETRIE ODER ORGANIK, DURCH OBERFLÄCHE UND HAPTIK, DURCH FARBE, DURCH BEDEUTUNG, DURCH KLANG, DURCH WIEDERHOLUNG UND POSITION AUS. IM SOUND WERDEN GEGENSÄTZLICHKEITEN IN GETRENNTEN SPUREN IM TAKT AUFGENOMMEN. IN DER MITTE DER AUFNAHME GIBT ES TROTZ DER GEFÜHLTEN EINHALTUNG DES TAKTES EINE VERSCHIEBUNG IM WORTPAAR, WELCHES SICH SPÄTER AUTOMATISCH WIEDER ANPASST. DURCH DIE IMMER WIEDERKEHRENDE AUFFÜHRUNG VON SICH AUSGLEICHENDEN BEGRIFFEN, ENTSTEHT EINE SCHLAUFE VON NICHTS UND ALLEM. LOGIK ODER GLEICHGÜLTIGKEIT. ALLEINE IM ALLES UND NICHTS.

Sound: Busta, Anne Draskowitsch
Fotografin: Jasmin Bodenhausen

Light-sound installation 2018

THE URGE FOR HARMONY AND LOGIC. A ROOM CONTAINING PHYSICALLY EASY AND HARD CONTROLLABLE MATERIALS IS SYMMETRICALLY COPIED. EVERY ACTION OF THE PROCESS HAPPENS TWICE. AN EXACT IDENTICAL FORM CANNOT BE REALISED WITH THE BAD CONTROLLABLE MATERIAL ALTHOUGH THE CONDITIONS ARE THE SAME. THIS IS DUE TO EXTERNAL INFLUENCES. LIKE IN NATURE. THE CONTROLLABLE MATERIALS MAKE SYMMETRIES POSSIBLE, BECAUSE OF THEIR SELF-CONTAINED STABILITY, LIKE A NUMBER. WHEN ENTERING THE ROOM, YOU WILL FIND YOURSELF IN ALMOST COMPLETE DARKNESS. BY THE END OF THE SOUNDTRACK, WHICH IS PLAYED FROM THE LEFT AND RIGHT, YOU WILL BE ABLE TO DISCOVER ALL OF THE GIVEN DETAILS. ALL COLOURS, MATERIALS AND SOUNDS BALANCE EACH OTHER THROUGH SYMMETRY OR ORGANIC, THROUGH SURFACE OR HAPTICS THROUGH COLOUR OR MEANING, THROUGH SOUND, REPETITION OR POSITION. IN THE SOUND, OPPOSITES ARE RECORDED IN SEPARATE TRACKS IN THE BEAT. IN THE MIDDLE OF THE AUDIO, THERE IS A SHIFT IN THE WORD PAIR, WHICH AUTOMATICALLY ADJUSTS ITSELF LATER, ALTHOUGH IT SEEMS TO BE IN SYNC. THROUGH THE REPETITION OF BALANCING TERMS, A LOOP OF ALL AND NOTHING RESULTS. LOGIC OR INDIFFERENCE. ALONE IN EVERYTHING AND NOTHING.

Sound: Busta, Anne Draskowitsch
Fotografin: Jasmin Bodenhausen

Light-sound installation 2018

THE URGE FOR HARMONY AND LOGIC. A ROOM CONTAINING PHYSICALLY EASY AND HARD CONTROLLABLE MATERIALS IS SYMMETRICALLY COPIED. EVERY ACTION OF THE PROCESS HAPPENS TWICE. AN EXACT IDENTICAL FORM CANNOT BE REALISED WITH THE BAD CONTROLLABLE MATERIAL ALTHOUGH THE CONDITIONS ARE THE SAME. THIS IS DUE TO EXTERNAL INFLUENCES. LIKE IN NATURE. THE CONTROLLABLE MATERIALS MAKE SYMMETRIES POSSIBLE, BECAUSE OF THEIR SELF-CONTAINED STABILITY, LIKE A NUMBER. WHEN ENTERING THE ROOM, YOU WILL FIND YOURSELF IN ALMOST COMPLETE DARKNESS. BY THE END OF THE SOUNDTRACK, WHICH IS PLAYED FROM THE LEFT AND RIGHT, YOU WILL BE ABLE TO DISCOVER ALL OF THE GIVEN DETAILS. ALL COLOURS, MATERIALS AND SOUNDS BALANCE EACH OTHER THROUGH SYMMETRY OR ORGANIC, THROUGH SURFACE OR HAPTICS THROUGH COLOUR OR MEANING, THROUGH SOUND, REPETITION OR POSITION. IN THE SOUND, OPPOSITES ARE RECORDED IN SEPARATE TRACKS IN THE BEAT. IN THE MIDDLE OF THE AUDIO, THERE IS A SHIFT IN THE WORD PAIR, WHICH AUTOMATICALLY ADJUSTS ITSELF LATER, ALTHOUGH IT SEEMS TO BE IN SYNC. THROUGH THE REPETITION OF BALANCING TERMS, A LOOP OF ALL AND NOTHING RESULTS. LOGIC OR INDIFFERENCE. ALONE IN EVERYTHING AND NOTHING.

Sound: Busta, Anne Draskowitsch
Fotografin: Jasmin Bodenhausen

olla@annedraskowitsch.de